- America a intrat în istoria ceasornicăriei mondiale la începutul secolelor al XIX-lea și al XX-lea.
- Ceasornicarii americani au lăsat o amprentă semnificativă asupra automatizării producției de ceasuri.
- Ceasurile populare americane de astăzi sunt fabricate de RGM, Weiss Watch Company sau Shinola.
„Made in America” este o etichetă pe care o vedem mult mai rar pe produsele de astăzi decât acum 100 de ani. Iar în cazul ceasurilor, acest lucru este de două ori adevărat. Deși Statele Unite nu sunt prima țară care îți vine în minte atunci când te gândești la ceasornicărie, impactul istoric pe care l-au avut asupra dezvoltării acestui segment este inconfundabil. În rândurile următoare, îți vom spune mai multe despre anii în care America se afla în vârful ceasornicăriei mondiale. Și nu vom omite mărcile actuale care au urmat moștenirea ceasornicarilor nativi americani și care concurează cu puterile europene și asiatice. Să te convingem că trecutul și prezentul ceasurilor americane are multe momente interesante.
Conținutul articolului
Din istoria ceasornicăriei americane
În a doua jumătate a secolului al XIX-lea, Europa a dominat fără egal în industria mondială a ceasornicăriei. În micile orașe elvețiene, germane și franceze erau fabricate manual mici componente de ceasuri, care erau apoi cumpărate de marile case orologere și asamblate în ceasurilelor. Numai datorită Revoluției Industriale, America a ieșit în prim-plan.
America: un pionier în automatizarea și producția de ceasuri în masă
Ceasornicăria americană s-a născut în Waltham, Massachusetts, în anii ’50 ai secolului al XIX-lea. În leagănul Revoluției Industriale, au dezvoltat mașini avansate de tăiat metale și producția în masă de piese metalice. Acestea au fost aplicate și în atelierele ceasornicarilor, ceea ce a însemnat nu numai o eficiență mai mare și prețuri mai mici, ci și o calitate ridicată a ceasurilor americanede înaltă calitate care concurau cu modelele elvețiene fabricate manual. Dintr-o dată, toate piesele ceasului puteau fi produse în cantități uriașe și cu o precizie incredibilă.
Primul ceas 100% american
Waltham Watch Company , cu sediul în Boston, a fost prima companie care a produs primul ceas 100% american din istorie. Introdus pe piață în 1876, împreună cu tehnologia complet automatizată, acesta a uimit definitiv ceasornicarii elvețieni.
America, superputerea mondială în domeniul orologeriei
Introducerea noii tehnologii americane în producție a dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de ceasuri elvețiene în America. O delegație elvețiană a fost chiar trimisă la Waltham pentru a examina procesele de producție automatizate la fața locului. Nu a durat mult până când elvețienii și-au dat seama că nu puteau produce piese în atelierele lor la fel de precis și pe scară largă ca în America.
Ceasornicarii americani au revoluționat industria globală a ceasurilor. Pentru un scurt moment strălucitor, Statele Unite au intrat în istorie ca un centru de putere al ceasornicăriei. Totul s-a încheiat odată cu izbucnirea Primului Război Mondial, când America a început să se concentreze pe producția de echipament militar.
Orologeria americană contemporană: cele mai populare mărci de ceasuri americane
Deși a existat un declin semnificativ în ceasornicăria americană la începutul secolului al XX-lea, iar elvețienii neutri au preluat din nou industria în anii de război, în ultimele decenii Statele Unite au cunoscut o renaștere liniștită a ceasornicăriei. În spatele acesteia se află o nouă generație de ceasornicari, fiecare dintre ei construind pe moștenirea ceasurilor americane în felul lor. În timp ce unii au mizat pe producția de ceasuri 100% americane, alții importă majoritatea componentelor și apoi le asamblează în ateliere americane. Vom prezenta pe scurt câteva dintre ele mai jos.
RGM
Marca RGM poartă un nume derivat din inițialele fondatorului său, Roland G. Murphy, fost director tehnic Hamilton. Murphy și-a fondat propria marcă de ceasuri în 1992. Astăzi, ceasul american RGM este unul dintre cele mai populare ceasuri 100% americane. Marca a avut succes în producția internă de ceasuri de înaltă calitate, cu accent pe ceasurile automate de ultimă generație.
Weiss Watch Company
Pentru a „restabili prestigiul ceasornicăriei americane”, marca Weis Watch Company a fost înființată în 2013. A fost fondată de Cameron Weiss, un ceasornicar din California, care a câștigat experiență cu magnați precum Audemars Piguet sau Vacheron Constantin. Brandul se bazează pe calitate și fiecare dintre ceasurile sale este asamblat manual de un ceasornicar instruit în Elveția. Carcasa, coronița și catarama sunt întotdeauna realizate intern dintr-o singură bucată de oțel de calitate. În trecut, aceste ceasuri americane au fost acționate de mecanisme elvețiene, dar acum marca se poate lăuda cu un tip dezvoltat intern.
Shinola
Marca de ceasuri americane Shinola este unul dintre producătorii care importă majoritatea componentelor din străinătate – în principal din Europa, dar și din China și Thailanda. A fost fondată de fondatorul Fossil Watch Company, Tom Cartsotis, cu scopul de a readuce ceasornicăria de înaltă calitate în Statele Unite. Producătorul a adus pe piață modelul său emblematic, Shinola Runwell, în 2011. De atunci, portofoliul de ceasuri s-a extins considerabil și, pe lângă modelele cu cuarț, au apărut pe piață mai multe ceasuri automate decente cu mișcări Sellity.